Median tehtävä on kertoa totuus, olkoon se kuinka ruma tahansa. 2018 oli kiireinen uutisvuosi, joskin kovin ruma aiheiltaan. Huonojen uutisten virta oli niin suurta, etteivät tärkeätkään aiheet enää tuntuneet miltään. Asiat näyttävät erilaiselta uudessa kontekstissa. Rumien jouluvillapaitojen trendi tarjosi meille alustan nostaa vuoden tärkeimmät aiheet pinnalle mielenkiintoisella tavalla. Näin vakavat aiheet saivat huomiota herättävän ja ymmärrettävän muodon: ruma villapaita, joka onkin ruma aiheeltaan. Teetimme erän villapaitoja, jotka käsittelivät vuoden rumimpia aiheita, ja annoimme ne näitä ongelmia ratkoville. Paitojen ympärille rakennettiin myös monimediallinen kampanjakokonaisuus ja pieni erä tuotiin myös kuluttajamyyntiin. Totuus voi olla ruma, mutta se on aina muodissa.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Executive Creative Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Account Director
Art Director
Copywriter
Senior Creative
Projektijohtaja / Project Manager
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Tuottaja / Producer
Leikkaaja / Editor
Valokuvat / Photographs
Developer
Tuotantoyhtiö / Production House