Aku Ankan koodinmurtoseikkailu on monimediaseikkailu, jossa nuoret salapoliisit ratkovat Ankkalinnassa tapahtunutta kaikkien aikojen rötöstä etsimällä vihjeitä Aku Ankka -lehdestä, Aku Ankan omilta verkkosivulta sekä seikkailua varten luoduilta lumesaiteilta, kuten Ankkalinnan Tietotoimisto, Ankkalinnan satama, Luskun Konnakonepuoti ja Kääkle. Kolme viikkoa kestävän seikkailun kaikki vaiheet läpikäyneet ja tehtävät ratkaiseet kokelaat ylennettiin lopuksi virallisiksi sudenpentusalapoliiseksi ja he saivat tulostaa itselleen diplomin sekä mitalin Aku Ankka -verkkosivujensa profiiliin. Koodinmurtoseikkailun tavoitteena on laajentaa Aku Ankan läsnäoloa nuorten arjessa ja saada nuoret keskustelemaan Aku Ankan merkityksestä myös digitaalisessa maailmassa. Ensisijaisena kohderyhmänä olivat 7-14 –vuotiaat nuoret. Seikkailun suosio oli valtava. Vaikka pelaaminen edellytti rekisteröitymistä Aku Ankan verkkosivuille, peli keräsi kolmen viikon aikana 136 00 kävijää, joista 91 000 oli uniikkeja. Tavoite oli asetettu 15 000 uniikkikävijään. Sivulatauksia tehtiin kaikkiaan 648 000. Ja mikä hämmästyttävintä, sivuilla vietetty keskimääräinen aika oli yli 10 minuuttia. Peli sai aikaan vilkasta keskustelua eri nuorten forumeilla ja hienoa oli myös se, että peliin syntyi yhteisöllisyyttä: isommat nuoret auttoivat pienempiä vaikeampien tehtävien ratkaisemisessa.
Tilaaja
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Suunnittelutoimisto / Design Agency
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Projektinjohto / Project Management
Art Director
Copywriter
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Web Designer
Mediatoimisto / Media Agency