Hempeän vaaleanpunaista ja kukkaiskuvioista. Tällaiselta näyttää kuukautistuotteiden yltiöfeminiinen kuvasto vielä vuonna 2023. Siinä on vain yksi pieni ongelma: se sulkee pois kaikki ne ihmiset, joiden sukupuoli-identiteetti on muu kuin nainen. Transmiehistä 93 % kokee kuukautisiin liittyvää ahdistusta, jota hygieniatuotteiden sukupuolittuneisuus pahentaa. Vuokkoset halusi nostaa esiin kuukautisten moninaisuuden ja lanseerasi transtietoisuuden viikolla tamponin miehille. Samalla viikolla juhlittiin myös miestenpäivää. Miehille suunnattu tamponi nosti pienen maan pienen brändin kansainväliseksi puheenaiheeksi. Kampanja noteerattiin kymmenien eri maiden medioissa ja se tavoitti miljardi ihmistä.
Different shades of pink and floral patterns. This is how the excessively feminine imagery of menstrual products looks still in 2023. There's just one little problem: it excludes all those individuals whose gender identity is other than female. 93% of trans men experience distress related to menstruation, exacerbated by the gendered nature of hygiene products. Vuokkoset launched a tampon for men during Transgender Awareness Week to highlight the diversity of menstruation. It was also the same week when Men's Day was celebrated. The tampon designed for men turned the small brand of a small country into an international topic of conversation. The campaign was featured in media outlets across dozens of different countries and reached one billion people.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Executive Creative Director
Creative Director
Art Director
Creative
Account Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
PR
Digital Designer
Design Director
Editor
Motion Designer
Tuottaja / Producer
Designer
Planner
3D
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Copywriter
Tuotantoassistentti / Production Assistant