Vanhempien alkoholinkäyttö, joskus jopa "normaali" sellainen, voi varjostaa lapsen elämää. Alkoholin astuessa kuvaan, lapsi tuntee olonsa yksinäiseksi. Kevään printtikampanja antoi äänen lapselle ja laittoi myös vanhemman, joka ei koe olevansa päihdeongelmainen, miettimään alkoholinkäyttöään lapsen seurassa. Syksyn kampanja siirtyi verkkoon ja TV:hen ja jatkoi lapsen äänen kannattelua. Kannustamme nuoria jakamaan kokemuksiaan alkoholin käytön varjossa elämisestä. Herätimme kohderyhmän mielenkiinnon yhdellä mieleenpainuvalla filmillä, joka toimii kannustimena jakamaan katselukokemus ja ohjaa jakamaan oman aiheeseen liittyvän kokemuksen. Tavoitteet: Saada nuoret lasinenlapsuus.fi -verkkosivuille tuottamaan sisältöä ( jotka edelleen toimitetaan kampanjan 2. vaiheessa Alkolle ) ja hakemaan vertaistukea. Tammikuuhun mennessä tulokset ovat kolminkertaiset tavoitteisiin nähden.
Tilaaja
Suunnittelutoimisto / Design Agency
Creative Director
Projektinjohto / Project Management
Art Director
Copywriter
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Ohjaaja / Director
Tuottaja / Producer
Leikkaaja / Editor
Kuvaaja / Cinematographer
Ääni / Sound
Jälkituotanto / Post Production
Esiintyjät / Performers
Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by