Arkisto

Adidas Window Shopping

2012 Hopeahuippu, Palvelumuotoilu

Ikkunaostoksilla on käyty niin kauan kuin ihmiskunta on tuntenut kaupan käsitteen, mutta kauppojen näyteikkunat eivät ole kehittyneet suuntaan tai toiseen vuosisatojenkaan kuluessa. TBWAHelsingin retail- ja shoppermarkkinoinnin ratkaisuihin erikoistunut Integer Nordic päätti kuitenkin muuttaa kivijalkakauppojen näyteikkunat, pysyvästi. Tuloksena oli ratkaisu, jonka avulla mikä tahansa lasinen pinta muuntuu digitaaliseksi ja interkatiiviseksi kauppakanavaksi, jossa kuluttajan on mahdollista tehdä ostoksia älypuhelimellaan milloin tahansa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

adidas AG / Global Retail Environments

Mainostoimisto

Integer Nordic

Creative Director

Martin Mohr

Designer

Daniel Julier

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Ville Yli-Knuutila

Art Director

Pekka Puhakka

Projektinjohto / Project Management

Nina Kaskinen

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Aleksanteri Gyllenbögel, Mikko Köykkä

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Väinö Leskinen

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Kimmo Lahdenkangas (developer), Timo Reunanen (developer), Marton Ekler (developer), Juha Tikkanen (project manager) / Symbio; Juha Pelkonen, Lauri Toivonen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Integer Nordic

Creative Director

Martin Mohr

Designer

Daniel Julier

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Ville Yli-Knuutila

Art Director

Pekka Puhakka

Projektinjohto / Project Management

Nina Kaskinen

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Aleksanteri Gyllenbögel, Mikko Köykkä

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Väinö Leskinen

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Kimmo Lahdenkangas (developer), Timo Reunanen (developer), Marton Ekler (developer), Juha Tikkanen (project manager) / Symbio; Juha Pelkonen, Lauri Toivonen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Integer Nordic