Aku Ankan Kääkylä
2009 Hopeahuippu, Interaktiivinen mainontaAku Ankan Kääkylä on mobiilisovellus, joka sisältää Ankkalinna-aiheisia leikkejä. Esimerkiksi Aku Ankan Hypnoosihyrrällä voi hypnotisoida kaverinsa vaikka nokikanaksi. Kääkylöitä on tehty yhteensä neljä ja ne sisältävät kaikkiaan 10 leikkiä. Kääkylät luotiin, jotta pitkälti perinteisessä paperilehtimaailmassa oleva Aku Ankka voisi laajentaa reviiriään mobiilimaailmassa liikkuvien nykylasten leikkeihin ja nostamaan Aku Ankan katu-uskottavuutta koulujen pihoilla. Kääkylän avulla Aku Ankan läsnäolo laajenee kerran viikossa ilmestyvän lehden lukemisesta päivittäiseksi läsnäoloksi lasten leikeissä.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Sanoma Magazines FinlandSuunnittelutoimisto / Design Agency
Bob HelsinkiArt Director
Jaakko KastariArt Director
Kimmo KivilahtiProjektinjohto / Project Management
Minna Läntinen, Laura LähdesmäkiStrategiajohtaja / Strategy Manager
Esa-Pekka NykänenCopywriter
Petri Pesonen, Antti EiniöTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Ulla Leppä, Sinikka Alanne, Jukka Heiskanen, Aki HyyppäTuotantoyhtiö / Production House
Kuisma Aalto, Simo Santavirta, Sami Jämsén, Jani Länsimäki/ FWD HELSINKIMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Joni KukkohoviSuunnittelutoimisto / Design Agency
Bob HelsinkiArt Director
Jaakko KastariArt Director
Kimmo KivilahtiProjektinjohto / Project Management
Minna Läntinen, Laura LähdesmäkiStrategiajohtaja / Strategy Manager
Esa-Pekka NykänenCopywriter
Petri Pesonen, Antti EiniöTilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative
Ulla Leppä, Sinikka Alanne, Jukka Heiskanen, Aki HyyppäTuotantoyhtiö / Production House
Kuisma Aalto, Simo Santavirta, Sami Jämsén, Jani Länsimäki/ FWD HELSINKIMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Joni Kukkohovi