ALA arkkitehdit
2011 Vuosikirjatyö, Corporate DesignALA arkkitehtien designfilosofiassa kauneus syntyy yhdistämällä intuitiivista, analyyttistä ja käytännöstä kumpuavaa ajattelua reilusti liioiteltuihin arkkitehtoonisiin ratkaisuihin. Visuaalisessa ilmeessä analyyttinen ja käytännöllinen osa ilmeestä (logo, typografia) ottaa käyttöön aina sovellusten etupuolen karsitun minimalistisella ja tiukalla otteellaan. Liioitteleva osuus (sininen kuviointi) tulee esille sovellusten takapuolella, kirjekuorien sisäpinnoissa sekä nettisivun "epävirallisella puolella". Autocad-ohjelmista tuttu 45 asteen viivahatch-kuviota on rikottu ja järjestetty uudelleen orgaanisten leikkauspolkujen sisään.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
ALA arkkitehditSuunnittelutoimisto / Design Agency
Kokoro & MoiCreative Director
Antti Hinkula, Teemu SuvialaDesigner
Antti Hinkula, Teemu Suviala, Jonatan ErikssonAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Janne Teräsvirta, Samuli Wollston, Juho Grönholm, Antti NousjokiPainotalo / Printing House
Aldus OySuunnittelutoimisto / Design Agency
Kokoro & MoiCreative Director
Antti Hinkula, Teemu SuvialaDesigner
Antti Hinkula, Teemu Suviala, Jonatan ErikssonAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Janne Teräsvirta, Samuli Wollston, Juho Grönholm, Antti NousjokiPainotalo / Printing House
Aldus Oy