Finnair vie
2010 Vuosikirjatyö, TiedotuskampanjaFinnair hyödynsi Adshel-mainospintaa totutusta poikkeavalla tavalla: koko väline teipattiin valkoiseksi luomaan vaikutelmaa lentokoneen matkustamosta. Lentokoneen ikkunasta pääsi katsomaan, mihin kohteisiin Finnair vie. Ja koska kyseessä on lentäminen, niin maisema vaihtuu rivakasti – ikkunan takaa paljastui kolme eri kaupunkikohdetta. Työn tavoitteena oli tavoittaa suomalaiset vapaa-ajan matkustajat ja muistuttaa heitä tyylikkäällä tavalla Finnairin runsaasta kohdetarjonnasta.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Finnair OyjSuunnittelutoimisto / Design Agency
SEK & GREY OyAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Jarkko Konttinen, Antti Nieminen, Susanne NymanProjektinjohto / Project Management
Jaakko Rantala, Päivi KreulaArt Director
Juhamatti MurtomäkiCopywriter
Mikko Kaivo-OjaTuottaja / Producer
Niina PietiläGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Jan PaasonenTuotantoyhtiö / Production House
SEK Point, Fake GraphicsSuunnittelutoimisto / Design Agency
SEK & GREY OyAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Jarkko Konttinen, Antti Nieminen, Susanne NymanProjektinjohto / Project Management
Jaakko Rantala, Päivi KreulaArt Director
Juhamatti MurtomäkiCopywriter
Mikko Kaivo-OjaTuottaja / Producer
Niina PietiläGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Jan PaasonenTuotantoyhtiö / Production House
SEK Point, Fake Graphics