Arkisto

Ghost Scoot

2024 Vuosikirjatyö, Ulkomainonta

Pohjola Vakuutus tahtoi sekä ehkäistä skuuttionnettomuuksia että puhua uudesta skuuttivakuutuksesta. Nappasimme pyöräily-yhteisön haamupyörä-perinteestä kiinni —mutta tällä kertaa käytimme sitä onnettomuuksien ehkäisyyn. Syntyi Ghost Scoot. Seitsemän valkoiseksi maalattua Ghost Scootia sijoitettiin Helsingin ja Turun onnettomuusalttiille paikoille muistuttamaan nuoria skuuttailemaan fiksummin. Kampanjaa tuettiin some- ja mediaviestinnällä.

Insurance company Pohjola Insurance aimed to prevent scooter accidents and promote their new scooter insurance. We drew inspiration from the cycling community’s “ghost bike” tradition — but this time, we used it as a way to prevent accidents. Ghost Scoot was born. Seven white-painted Ghost Scoots were placed in accident-prone areas in Helsinki and Turku to encourage young people to ride their scooters more safely. The campaign was supported by social media and media outreach.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Pohjola Vakuutus & OP Ryhmä

Mainostoimisto

Miltton

Senior Creative

Maria Hakala

Strategi / Strategist

Saija Jantunen

Art Director

Veera Lindstedt

Projektijohtaja / Project Manager

Mira Willman, Natalia Reijola

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Sanna Hyvärinen

Vaikuttajamarkkinointi / Influencer Marketing

Ella Tähtinen, Iina Koskinen

Account Director

Varpu Varpela

Creative Director

Mikko Hakkarainen

PR

Taru Taipale, Alina Ylimäki, Arttu Mikola, Irina Suomi (pr-tutkimus)

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Rasmus Mäkelä

Tuottaja / Producer

Noora Räsänen

Kuvaaja / Cinematographer

Chris Denholm

Ääni / Sound

Tomi Seppälä

Valokuvat / Photographs

Mathias Foster

Editor

Pasi Riento

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Markus Nieminen, Lauri Lehtonen, Tea Koivujuuri, Minna Virtaranta, Anna Hanström, Mira Honka, Teemu Lahdenperä, Sanna Mäntyniemi, Kyösti Knuuttila, Susan Orfinski, Noora Hammar, Eija Vuorijärvi-Ketola