Pohjola Vakuutus tahtoi sekä ehkäistä skuuttionnettomuuksia että puhua uudesta skuuttivakuutuksesta. Nappasimme pyöräily-yhteisön haamupyörä-perinteestä kiinni —mutta tällä kertaa käytimme sitä onnettomuuksien ehkäisyyn. Syntyi Ghost Scoot. Seitsemän valkoiseksi maalattua Ghost Scootia sijoitettiin Helsingin ja Turun onnettomuusalttiille paikoille muistuttamaan nuoria skuuttailemaan fiksummin. Kampanjaa tuettiin some- ja mediaviestinnällä.
Insurance company Pohjola Insurance aimed to prevent scooter accidents and promote their new scooter insurance. We drew inspiration from the cycling community’s “ghost bike” tradition — but this time, we used it as a way to prevent accidents. Ghost Scoot was born. Seven white-painted Ghost Scoots were placed in accident-prone areas in Helsinki and Turku to encourage young people to ride their scooters more safely. The campaign was supported by social media and media outreach.
Tilaaja
Mainostoimisto
Senior Creative
Strategi / Strategist
Art Director
Projektijohtaja / Project Manager
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Vaikuttajamarkkinointi / Influencer Marketing
Account Director
Creative Director
PR
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Tuottaja / Producer
Kuvaaja / Cinematographer
Ääni / Sound
Valokuvat / Photographs
Editor
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative