Arkisto

Helsingin Kaupunginorkesterin ilme

2015 Hopeahuippu, Brändäys ja visuaalinen identiteetti

Helsingin kaupunginorkesterin identiteettikonsepti pohjautuu brändityön kiteytykseen 102 soittajasta, jotka yhdessä panevat kaiken peliin ja tuovat musiikkienergiaa helsinkiläisille. Soittajien kuvaus musiikistaan, ”Iso soundi”, oli lähtökohta ilmeen yleiseen tunnelmaan.
Logo muodostuu orkesterinimestä sekä kunkin muusikon nimestä. Nimilogo on ensisijainen, ja päivittyy kokoonpanomuutoksien myötä. Toissijaiseksi logoksi suunniteltiin pelkistetympi graafinen versio. Brändikuvat ovat keskeisessä roolissa, ja typografiat sekä värimaailmaa noudattavat energistä ja voimakasta linjaa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Helsingin Kaupunginorkesteri

Mainostoimisto

Bond Creative Agency

Designer

Marko Salonen

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Arttu Salovaara

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Marja Istala Kumpunen ja Virpi Tahvanainen / Helsingin kaupunginorkesteri

Valokuvat / Photographs

Valokuvaaja: Marko Rantanen, Kuvausassistentti: Hanna Kaikula, Maskeeraus: Marina Lavenius

Copywriter

Mira Olsson

Designer

Marko Salonen

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Arttu Salovaara

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Marja Istala Kumpunen ja Virpi Tahvanainen / Helsingin kaupunginorkesteri

Valokuvat / Photographs

Valokuvaaja: Marko Rantanen, Kuvausassistentti: Hanna Kaikula, Maskeeraus: Marina Lavenius

Copywriter

Mira Olsson