Helsingin Kaupunginorkesterin ilme
2015 Hopeahuippu, Brändäys ja visuaalinen identiteettiHelsingin kaupunginorkesterin identiteettikonsepti pohjautuu brändityön kiteytykseen 102 soittajasta, jotka yhdessä panevat kaiken peliin ja tuovat musiikkienergiaa helsinkiläisille. Soittajien kuvaus musiikistaan, ”Iso soundi”, oli lähtökohta ilmeen yleiseen tunnelmaan.
Logo muodostuu orkesterinimestä sekä kunkin muusikon nimestä. Nimilogo on ensisijainen, ja päivittyy kokoonpanomuutoksien myötä. Toissijaiseksi logoksi suunniteltiin pelkistetympi graafinen versio. Brändikuvat ovat keskeisessä roolissa, ja typografiat sekä värimaailmaa noudattavat energistä ja voimakasta linjaa.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Helsingin KaupunginorkesteriMainostoimisto
Bond Creative AgencyDesigner
Marko SalonenStrategiajohtaja / Strategy Manager
Arttu SalovaaraTuottaja / Producer
Piia SuhonenAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Marja Istala Kumpunen ja Virpi Tahvanainen / Helsingin kaupunginorkesteriValokuvat / Photographs
Valokuvaaja: Marko Rantanen, Kuvausassistentti: Hanna Kaikula, Maskeeraus: Marina LaveniusCopywriter
Mira OlssonDesigner
Marko SalonenStrategiajohtaja / Strategy Manager
Arttu SalovaaraTuottaja / Producer
Piia SuhonenAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Marja Istala Kumpunen ja Virpi Tahvanainen / Helsingin kaupunginorkesteriValokuvat / Photographs
Valokuvaaja: Marko Rantanen, Kuvausassistentti: Hanna Kaikula, Maskeeraus: Marina LaveniusCopywriter
Mira Olsson