Uni on tärkeä osa ihmisen terveyttä ja hyvinvointia. Ikea halusi Unemme -kampanjan avulla herättää keskustelua unen tärkeydestä ja auttaa ihmisiä nukkumaan paremmin. Yksi kampanjan tavoitteista oli luoda ihmisiä yhdistävä kokemus aikana, jolloin ihmiset eivät voi fyysisesti kohdata toisiaan. Syntyi ajatus uniikista teoksesta, jossa suomalaisten unesta luotiin reaaliaikaista taidetta. Jokainen kampanjaan osallistuja pystyi vaikuttamaan teoksen visuaaliseen- ja äänimaailmaan muodostaen yhteisen rauhoittavan uniteoksen. Teos on ainutlaatuinen, sillä siinä yhdistyy uusin teknologia, data, reaaliaikainen visualisointi ja taide. Reaaliaikaisesti generoitu visualisointi muuttui päivänajan rytmin mukaan ja sen muodot, liikkeet, värit ja käyttäytyminen muokkautui osallistujien unidatan perusteella.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Account Director
Art Director
Copywriter
Musiikki / Music
Tuotantoyhtiö / Production House
Digitaalinen toteutus / Digital Production
Mediatoimisto / Media Agency
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative