Musti ja Mirri kampanjoi keväisin koirankakkojen keräämisen puolesta. Keväälle 2023 osui toinen ajankohtainen tapahtuma, jonka tiesimme vievän ihmisten huomion: eduskuntavaalit ja vaalimainonta. Päätimme siis luoda koirille oman puoleen, joka ajaa heille tärkeää yhteiskunnallista asiaa: kakkojen keräämistä. Koirapuolueen vaalimainonta luotiin samalla sapluunalla kuin ihmispuolueidenkin, ja kampanja nähtiin muun vaalimainonnan seassa. Puolueen jäsenet valikoitiin muistuttamaan eduskunnasta tuttuja poliitikkoja, ja ihmispuolueiden eduskuntavaaleja varten muotoilemat sloganit plagioitiin sumeilematta, ja muokattiin kakka-aiheeseen sopiviksi. Kampanja nähtiin siellä missä muukin vaalimainonta: ulkomainoksissa, vilkkaille paikoille tuoduissa vaalimainostelineissä ja tietenkin somessa.
Every spring, Musti ja Mirri urges people to remember to pick up their dog’s poop. Spring 2023 coincided with another current event that we knew would grab people's attention: parliamentary elections and election advertising. So, we decided to create our own party for dogs, which promoted an important social issue for them: picking up poop. The dog party's advertising was created just like the human parties’ ads. The party members were selected to resemble politicians familiar from the parliament, and the slogans formulated by the human parties for the parliamentary elections were shamelessly plagiarised and modified to fit the poop topic. The campaign was seen among other political advertising: on billboards, election advertising stands and on social media.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Valokuvat / Photographs
Art Director
Jälkituotanto / Post Production
Mediatoimisto / Media Agency
PR
Yhteystyökumppani / Cooperation Partner