Maailman parhaaksi (osa sarjasta)
2010 Vuosikirjatyö, Mainoskuva tai -kuvitusMiten mainostaa tiedettä niin että lukija herää, kiinnostuu ja päätyy vieläpä siihen että haluaa lahjoittaa Helsingin yliopiston pääomaan? Tavoite oli nostaa HS lukijoiden kiinnostus ja aktivoida lahjoittamiseen. Kohderyhmät: HS lukijat, Helsingin yliopiston alumnit ja yliopistolaiset opiskelijat ja hlökunta Tieteen aiheet ovat vaikeita: keskosten aivotutkimus, oppimisen tutkimus, Venäjän hallinnon ja oikeuden tutkimus. Hanke kerrallaan vaikea aihe avattiin kiteyttävällä kuvalla ja tarinallisella tekstillä. Tavoite vuoden 2010 loppuun oli 10 miljoonaa, toteutui 10.88 miljoonaa.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Helsingin yliopistoCreative Director
Mikko MännistöCopywriter
Micke SilénArt Director
Marko LiukkonenProjektinjohto / Project Management
Kirsti Lehmusto, Minna MannerPlanner
Matti PyykköKuvaaja / Cinematographer
Perttu SaksaAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Pia Dolivo, Sakari Kuikka, Jari Niemelä, Jorma Kuparinen, Harri Kuosa (Äiti meremme); Pia Dolivo, Inkeri Salonharju, Kaisa Sinikara, Sari Lindblom-Ylänne (Älyllistä elämää); Pia Dolivo, Kimmo Kontula, Risto Renkonen, Eija Kalso, Mikko Niemi, Pertti Neuvonen, Olli Jänne, Anssi Sovijärvi (Erilainen ihminen)Kuvankäsittely / Image Editing
Marko LiukkonenCreative Director
Mikko MännistöCopywriter
Micke SilénArt Director
Marko LiukkonenProjektinjohto / Project Management
Kirsti Lehmusto, Minna MannerPlanner
Matti PyykköKuvaaja / Cinematographer
Perttu SaksaAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Pia Dolivo, Sakari Kuikka, Jari Niemelä, Jorma Kuparinen, Harri Kuosa (Äiti meremme); Pia Dolivo, Inkeri Salonharju, Kaisa Sinikara, Sari Lindblom-Ylänne (Älyllistä elämää); Pia Dolivo, Kimmo Kontula, Risto Renkonen, Eija Kalso, Mikko Niemi, Pertti Neuvonen, Olli Jänne, Anssi Sovijärvi (Erilainen ihminen)Kuvankäsittely / Image Editing
Marko Liukkonen