Arkisto

Maailman parhaaksi (osa sarjasta)

2010 Vuosikirjatyö, Mainoskuva tai -kuvitus

Miten mainostaa tiedettä niin että lukija herää, kiinnostuu ja päätyy vieläpä siihen että haluaa lahjoittaa Helsingin yliopiston pääomaan? Tavoite oli nostaa HS lukijoiden kiinnostus ja aktivoida lahjoittamiseen. Kohderyhmät: HS lukijat, Helsingin yliopiston alumnit ja yliopistolaiset opiskelijat ja hlökunta Tieteen aiheet ovat vaikeita: keskosten aivotutkimus, oppimisen tutkimus, Venäjän hallinnon ja oikeuden tutkimus. Hanke kerrallaan vaikea aihe avattiin kiteyttävällä kuvalla ja tarinallisella tekstillä. Tavoite vuoden 2010 loppuun oli 10 miljoonaa, toteutui 10.88 miljoonaa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Helsingin yliopisto

Creative Director

Mikko Männistö

Copywriter

Micke Silén

Art Director

Marko Liukkonen

Projektinjohto / Project Management

Kirsti Lehmusto, Minna Manner

Planner

Matti Pyykkö

Kuvaaja / Cinematographer

Perttu Saksa

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Pia Dolivo, Sakari Kuikka, Jari Niemelä, Jorma Kuparinen, Harri Kuosa (Äiti meremme); Pia Dolivo, Inkeri Salonharju, Kaisa Sinikara, Sari Lindblom-Ylänne (Älyllistä elämää); Pia Dolivo, Kimmo Kontula, Risto Renkonen, Eija Kalso, Mikko Niemi, Pertti Neuvonen, Olli Jänne, Anssi Sovijärvi (Erilainen ihminen)

Kuvankäsittely / Image Editing

Marko Liukkonen

Creative Director

Mikko Männistö

Copywriter

Micke Silén

Art Director

Marko Liukkonen

Projektinjohto / Project Management

Kirsti Lehmusto, Minna Manner

Planner

Matti Pyykkö

Kuvaaja / Cinematographer

Perttu Saksa

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Pia Dolivo, Sakari Kuikka, Jari Niemelä, Jorma Kuparinen, Harri Kuosa (Äiti meremme); Pia Dolivo, Inkeri Salonharju, Kaisa Sinikara, Sari Lindblom-Ylänne (Älyllistä elämää); Pia Dolivo, Kimmo Kontula, Risto Renkonen, Eija Kalso, Mikko Niemi, Pertti Neuvonen, Olli Jänne, Anssi Sovijärvi (Erilainen ihminen)

Kuvankäsittely / Image Editing

Marko Liukkonen