Työn kuvaus Marimekko.fi brandisivuston uudistus sekä verkkokaupan lanseeraus Uusi Marimekko.fi on persoonallinen ja inspiroiva sivusto, jossa brändin tarina ja verkko-ostamisen mahdollisuus nivoutuvat saumattomasti yhteen. Marimekon ystävät odottivat malttamattomina verkko-ostamisen mahdollisuutta jo 2010 lanseeratun Marimekko.fi –sivuston kohdalla. 2012 lokakuussa monen toiveet täyttyivät, kun uusi sivusto lanseerattiin. Uusittu Marimekko.fi tarjoaakin kattavan kattauksen Marimekon historiaa, tietoa brändistä ja hemmottelee ystäviään verkkokaupan ja Marikylä -kanta-asiakasohjelman voimin. Sivuston suunnittelusta vastasivat Marimekko sekä Activeark JWT tiiviissä yhteistyössä. Teknisestä toteutuksesta vastasi verkko-ostamiseen erikoistunut Wunderkraut. Marimekon uusi sivusto julkaistiin lokakuun puolessa välissä. Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana kävijät ovat ottaneet uuden sivuston omakseen joka näkyy analytiikasta*: + 81 % Vierailujen määrä sivustolla + 72 % Uniikkien kävijöiden määrä + 90 % Sivulatausten määrä + 21 % Keskimääräinen sivustolla vietetty aika + 90 % Sosiaalisen median kautta saapuneiden vierailijoiden määrä *Lähde: Google Analytics kävijäseuranta. Ajanjakso 17.10.12 – 17.01.13 verrattuna vastaavaan ajanjaksoon edellisenä vuonna eli 17.10.11 – 17.01.12. Marimekon verkkokauppa toimii jo Suomen lisäksi Yhdysvalloissa, ja seuraavaksi on vuorossa Ruotsin verkkokaupan avautuminen. Tavoitteet ja Kohderyhmä Yhteisenä tavoitteena oli luoda sivusto joka palvelisi niin kiireistä täsmäostajaa kuin haaveilijaa, joka etsii inspiraatiota ja voi uppoutua Marimekon mallistoihin videoiden, suunnittelijoiden ja Marikylän tarinoiden kautta. Vaihtuva kuvamaailma ja modulaarinen rakenne takaavat, että sivusto voi uusiutua aina sesongin mukaan.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Copywriter
Creative Director
Projektinjohto / Project Management
Designer
Tekninen suunnittelu / Technical Designer
Senior Designer
Art Director