Helsingin Sanomat halusi uudistaa identiteettinsä ammentaen sen perinnöstä, mutta samalla herättäen brändin raikkaasti eloon. Niinpä logon legendaarisista mustista muodoista luotiin muuntautumiskykyinen visuaalinen kieli, joka yhdisti perinteen ja modernin kaupunkikulttuurin saumattomasti. Se myös nojasi brändin tunnistattavuuteen tavalla, joka on mahdollinen vain ikonisille toimijoille kuten Helsingin Sanomat. Uuden visuaalisen tarinankerronan avulla pystyttiin eläväisesti esittelemään brändin monipuolista tarjontaa – tutkivasta journalismista kaupunkikulttuuriin ja arkielämän käytännön vinkkeihin. Jokainen toteutus tarjosi yleisölle ilon löytää tuttuja muotoja uusista yhteyksistä ja teki brändistä sekä visuaalisesti vaikuttavan että helposti tunnistettavan.
Helsingin Sanomat wanted to refresh its identity by drawing from its heritage while bringing the brand to life in a fresh, modern way. The solution was a versatile design language crafted from the logo’s iconic black shapes, seamlessly blending tradition with a contemporary look. This approach confidently relied on the brand’s recognizability—a bold move only possible for icons like Helsingin Sanomat. The new visual storytelling made it easy to showcase the brand’s wide-ranging offerings—from investigative journalism to urban culture and practical everyday tips. Each execution gave audiences the joy of spotting familiar shapes in new contexts, making the brand both visually striking and instantly recognizable.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Strategi / Strategist
Projektijohtaja / Project Manager
Senior Creative
Art Director
Copywriter
Designer
Senior Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House