Vuonna 2024 Helsingin sanomat kaipasi yhtenäisempää ja modernimpaa visuaalista identiteettiä, unohtamatta kuitenkaan brändin historiaa. Ratkaisuksi syntyi muotokieli, joka ammensi legendaarisen logon tunnistettavuudesta tavalla, joka on mahdollista vain Helsingin Sanomien kaltaiselle ikoniselle brändille. Näin Hesarin tarina avautui täysin uusilla, mutta samalla ihmisten arkea koskettavilla tavoilla. Visuaalisesti ajattoman ja oivaltavan toteutuksen turvin voitiin kertoa yhdenmukaisemmin Hesarin tarjonnasta kaikilla pinnoilla—ulkomainonnasta digitaalisiin kampanjoihin. Samalla myös ilahdutettiin yleisöä antamalla mahdollisuus tunnistaa tuttuja visuaalisia muotoja aivan uusissa konteksteissa.
In 2024, Helsingin Sanomat sought a more unified and modern visual identity that still honored its rich history. The solution was a design language that confidently leaned on the logo’s legendary recognizability—a bold approach only possible for an iconic brand like Helsingin Sanomat. This allowed the brand’s legacy to unfold in entirely new yet relatable ways. The timeless and innovative execution enabled consistent communication of Helsingin Sanomat’s offerings and values across all platforms—from outdoor advertising to digital campaigns. At the same time, it delighted audiences by offering the joy of discovering familiar shapes in completely fresh contexts.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Strategi / Strategist
Projektijohtaja / Project Manager
Senior Creative
Art Director
Copywriter
Designer
Senior Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House