Helsingin Sanomat halusi valjastaa oman visuaalisen perintönsä herättämään uuden brändi-identiteettinsä eloon ajattomalla mutta samalla modernilla tyylillä. Toteutuksessa nojattiin itsevarmasti brändin ikonisuuteen ja tunnistettavuuteen tavalla, joka on mahdollista vain Helsingin Sanomien kaltaiselle brändeille. Selkeä ja yhtenäinen muotokieli taipui kertomaan monipuolisesti Hesarin tarjonnasta – aina tutkivasta journalismista urbaaniin kulttuuriin ja arjen vinkkeihin. Samalla voitiin ilahduttaa yleisöä tarjoamalla mahdollisuus löytää tutuista muodoista uusia merkityksiä ja tuoretta kosketuspintaa arkeen.
Helsingin Sanomat tapped into its rich visual heritage to bring its new identity to life—timeless yet modern in style. The execution confidently leaned on the brand’s iconic status and recognizability, a level of trust few brands can achieve. The clear and cohesive design language was versatile enough to showcase Helsingin Sanomat’s diverse offerings, from investigative journalism to urban culture and everyday tips. At the same time, it delighted audiences by offering familiar shapes reimagined with new meanings and fresh connections to daily life.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Strategi / Strategist
Projektijohtaja / Project Manager
Senior Creative
Art Director
Copywriter
Designer
Senior Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House