Helsingin Sanomat on vuodesta 1889 ollut Suomen keskeisin lähde uutisille. Vuonna 2024 brändi uudisti visuaalisen identiteettinsä luodakseen yhtenäisemmän ja modernimman ilmeen, joka kuitenkin ammensi sen historiasta. Uusi muotokieli nojasi legendaarisen logon tunnistettavuuteen itsevarmuudella, joka on mahdollista vain Helsingin Sanomien kaltaiselle ikoniselle brändille. Sen turvin voitiin kertoa visuaalisia tarinoita, jotka avasivat lehden tarjontaa kiinnostavalla, monipuolisella ja varsin elämänmakuisella tavalla. Tuloksena oli monikanavainen kokonaisuus, joka ilahdutti yleisöä tarjoamalla mahdollisuuden tunnistaa tuttuja muotoja aivan uusissa asianyhteyksissä.
Helsingin Sanomat has been Finland’s leading source for news since 1889. In 2024, the brand refreshed its visual identity to create a unified and modern look while staying rooted in its rich history. The new design language confidently relied on the renowned logo’s recognizability—a bold move only an iconic brand like Helsingin Sanomat could make. This foundation allowed for visual storytelling that showcased the newspaper’s offerings in engaging, versatile, and relatable ways. The result was a multichannel system that delighted audiences by offering the joy of recognizing familiar shapes in entirely new contexts.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Strategi / Strategist
Projektijohtaja / Project Manager
Senior Creative
Art Director
Copywriter
Designer
Senior Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House