Paavo ja Vuokko -muki
2011 Hopeahuippu, KampanjaPaavo Väyrynen lähti presidenttikampanjaan altavastaajana: kannatus oli kolme prosenttia. Hänen maineensa oli vanhakantainen ja puolueen kassa tyhjä. Väyrynen oli ehdokkaista ainoa, jolla on pitkäaikainen avioliitto nuoruuden rakkautensa kanssa. Syntyi idea Paavo ja Vuokko -mukista, kuninkaallisten häiden tyyliin. Mukista muodostui vaalihitti, josta puhuttiin kaikissa medioissa. Mielikuva Väyrysestä muuttui: kannatusluku nousi 17,5 prosenttiin. Mukia myytiin 390 000 eurolla.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Keskusta r.p.Suunnittelutoimisto / Design Agency
SkandaaliWeb Designer
Jarkko MatikainenValokuvat / Photographs
Jari RiihimäkiPainotalo / Printing House
Ed-Mark OyArt Director
Vesa SiiriläCopywriter
Sari Mikkonen-MannilaCreative Director
Vesa Siirilä, Sari Mikkonen-MannilaGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Riitta Haajanen, Maija Räty, Kai Heinonen, Jaana Sytelä, Sampo KoskiAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Timo Laaninen, Matti Mönttinen, Pekka Reponen, Mari KiviniemiProjektinjohto / Project Management
Tarja Malka, Kenneth LindforsTuotantoyhtiö / Production House
Marko Talli / FilmiteollisuusMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Paavo Väyrynen, Vuokko VäyrynenSuunnittelutoimisto / Design Agency
SkandaaliWeb Designer
Jarkko MatikainenValokuvat / Photographs
Jari RiihimäkiPainotalo / Printing House
Ed-Mark OyArt Director
Vesa SiiriläCopywriter
Sari Mikkonen-MannilaCreative Director
Vesa Siirilä, Sari Mikkonen-MannilaGraafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Riitta Haajanen, Maija Räty, Kai Heinonen, Jaana Sytelä, Sampo KoskiAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Timo Laaninen, Matti Mönttinen, Pekka Reponen, Mari KiviniemiProjektinjohto / Project Management
Tarja Malka, Kenneth LindforsTuotantoyhtiö / Production House
Marko Talli / FilmiteollisuusMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Paavo Väyrynen, Vuokko Väyrynen