Arkisto

Parempaa naistenpäivää

2019 Vuosikirjatyö, Teksti

Kirjoitimme sarjan rytmikkäitä monologeja, joiden riimit ja voimakas verbaliikka pyrkii erottamaan ne normaalista mainoskielestä ja tuomaan kuulijan mielessään Kallion kuppiloiden open mic -iltoihin tai 1800-luvun sufragettien mielenosoituksiin. Käytimme teksteissä hyväksemme toistoa, alliteraatiota ja riimikoukkuja sekä päätimme ne suoraan lahjoituskehoitukseen. Monologien sisältö nousi asiakkaan maailmanlaajuisesta toiminnasta ja todellisista ongelmista. Näyttelijät Tommi Korpela ja Elina Knihtilä tulkitsivat monologit videosarjalla, joka kuvattiin Erottaja 2:n historiallisessa ympäristössä ja levitettiin YouTubessa. Teksteistä osa julkaistiin myös naistenpäivän keräyksen landing-sivulla. Kaikki tämä, jotta lahjoitusten avulla voisimme tulevaisuudessa viettää parempaa naistenpäivää.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

UN WOMEN

Mainostoimisto

dynamo&son

Copywriter

Mikael Bertus

Art Director

Ilkka Kärkkäinen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Veera Nurmenniemi (UN Women)

Copywriter

Mikael Bertus

Art Director

Ilkka Kärkkäinen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Veera Nurmenniemi (UN Women)