Arkisto

Stockmann-timanttipeli

2016 Vuosikirjatyö, Palvelut

Alan paras palvelu, joka johtaa aina myyntiin, on Stockmann-tavaratalon liiketoiminnan kulmakivi. Stockmannin myyjät toimivat uudistetun, Timantiksi kutsutun myynti- ja palvelumallin mukaan, joka tuottaa haluttuja tavoitteita vain, jos se pystytään onnistuneesti jalkauttamaan ja integroimaan koko henkilökunnan päivittäiseen työarkeen. Tämä vaatii asiakaspalveluhenkilökunnalta asiakkaan aitoa kohtaamista tilanteessa kuin tilanteessa. Stockmann lähestyi palvelumuotoilijoita kehittämään oivalluttavan ja inspiroivan valmennusmallin, jolla koko Stockmannin myyjähenkilöstö saadaan sitoutumaan ja toteuttamaan uudistettua Timanttia jokaisessa asiakaskohtaamisessa.

Projektin lopputuloksena Stockmannille syntyi innovatiivinen valmennusmalli, jota kutsutaan Timanttipeliksi. Se simuloi pelin muodossa asiakaspalvelun haastavia tilanteita myyntiprosessin eri vaiheissa ja pyrkii kasvattamaan osallistujien valmiuksia ratkaista tilanteita Timantti-mallia hyödyntäen ja omalla persoonallisella tavallaan.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Stockmann

Mainostoimisto

Palvelumuotoilutoimisto Hellon Oy

Lead Designer

Mikko Koivisto

Projektijohtaja / Project Manager

Mikko Koivisto

Palvelumuotoilija / Service Designer

Maria Leinvuo

Kuvittaja / Illustrator

Lotta Väkevä, Netta Korhonen

Account manager

Minna Einiö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Jessica Nyholm-Silvennoinen, Pia Kuusisto

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Stockmannin myyntivalmentajat

Lead Designer

Mikko Koivisto

Projektijohtaja / Project Manager

Mikko Koivisto

Palvelumuotoilija / Service Designer

Maria Leinvuo

Kuvittaja / Illustrator

Lotta Väkevä, Netta Korhonen

Account manager

Minna Einiö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Jessica Nyholm-Silvennoinen, Pia Kuusisto

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Stockmannin myyntivalmentajat