Mainosmuotojen kehittyessä, ulkomainonnalla on omat vahvuutensa brändien ja tuotteiden tunnetuksi tekemisessä. JCDecaux’lla oli jo oivaltava slogan sekä laaja ulkomainospintojen verkosto. Tarvittiin vain erottuva mainonnan konsepti, joka nostaisi molemmat esiin mainostajia puhuttelevalla tavalla. Idea syntyi havainnosta, että JCDecaux’n pinnoissa on jo heidän logonsa valmiina. Jos saisimme ohikulkijat huomaamaan sen, toimisi pinta aina muistutuksena sen tarjoajasta. Tarvittiin joku osoittamaan logoa ja yksinkertainen, mutta eri aiheisiin varioitavissa oleva ohjaus. Kuka olisikaan parempi opastamaan tietä tunnettuuteen, kuuluisiin kampanjoihin tai voittoihin, kuin henkilö jolla on niistä kokemusta.
While advertising formats are developing, out-of-home advertising offers its own benefits for advertisers. JCDecaux Finland had an existing slogan and a large network of outdoor advertising solutions. They needed a concept that would tie those together and showcase their products in a clever way. The idea was based on an observation that the company logo is already on almost every street corner: on their products. If we got people to notice the logo while they walk by, the products would always be reminders of the brand. We just needed someone to point at the logos with a simple message. And who would be better to show the way to fame or famous campaigns, than a person who has experience of them.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Account Manager
Art Director
Copywriter
Planner
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by