Tiedekulma
2012 Hopeahuippu, Innovatiivinen media tai ympäristöHelsingin yliopisto toi huipputieteen ja -tutkimuksen kaikkien kaupunkilaisten ulottuville avaamalla Tiedekulman Helsingin ydinkeskustaan tammikuussa 2012. Tiedekulmassa sekä kaupunkilaiset että yliopistolaiset ovat tervetulleita kyselemään, kuuntelemaan, katselemaan ja kokemaan yliopistossa tehtävää tutkimusta ja opetusta. Tiedeteemojen ympärille rakentuva ohjelmisto vaihtuu parin viikon välein. Tiedeteema sisältää mm. tietoiskuja, tutkijatapaamisia, näyttelyitä sekä erilaisia demonstraatioita & kilpailuja. Tiedeteemaan liittyy myös yleisökysymys, jota voi kommentoida videoviestillä. Tiedekulma on aktivoinut yliopistoyhteisön ja ollut vierailijamääriltään menestys. Tiedekulma on tukenut Helsingin yliopiston toimintaa yhteiskunnallisena vaikuttajana ja toteuttanut yliopiston strategiaa “Huipulle ja yhteiskuntaanâ€. Tiedekulma numeroina ajalla 2-12/2012 300-500 kävijää päivässä 110 000 kävijää ajalla 2-12/2012 239 440 sivulatausta Helsinki.fi/tiedekulma 24 tiedeteemaa 700 esitystä 1000 yliopistolaista osallistettu toimintaan 20-100 kävijää tapahtumissa keskimäärin
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Helsingin yliopistoMainostoimisto
TaivasProjektinjohto / Project Management
Raita RäsänenCreative Director
Mikko MännistöArt Director
Marko LiukkonenCopywriter
Micke SilénMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Matti PyykköAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Kirsti Lehmusto, Tanja PaananenSuunnittelutoimisto / Design Agency
TaivasProjektinjohto / Project Management
Raita RäsänenCreative Director
Mikko MännistöArt Director
Marko LiukkonenCopywriter
Micke SilénMuut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Matti PyykköAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Kirsti Lehmusto, Tanja PaananenSuunnittelutoimisto / Design Agency
Taivas