Helsingin yliopisto toi huipputieteen ja -tutkimuksen kaikkien kaupunkilaisten ulottuville avaamalla Tiedekulman Helsingin ydinkeskustaan tammikuussa 2012. Tiedekulmassa sekä kaupunkilaiset että yliopistolaiset ovat tervetulleita kyselemään, kuuntelemaan, katselemaan ja kokemaan yliopistossa tehtävää tutkimusta ja opetusta. Tiedeteemojen ympärille rakentuva ohjelmisto vaihtuu parin viikon välein. Tiedeteema sisältää mm. tietoiskuja, tutkijatapaamisia, näyttelyitä sekä erilaisia demonstraatioita & kilpailuja. Tiedeteemaan liittyy myös yleisökysymys, jota voi kommentoida videoviestillä. Tiedekulma on aktivoinut yliopistoyhteisön ja ollut vierailijamääriltään menestys. Tiedekulma on tukenut Helsingin yliopiston toimintaa yhteiskunnallisena vaikuttajana ja toteuttanut yliopiston strategiaa “Huipulle ja yhteiskuntaanâ€. Tiedekulma numeroina ajalla 2-12/2012 300-500 kävijää päivässä 110 000 kävijää ajalla 2-12/2012 239 440 sivulatausta Helsinki.fi/tiedekulma 24 tiedeteemaa 700 esitystä 1000 yliopistolaista osallistettu toimintaan 20-100 kävijää tapahtumissa keskimäärin
Tilaaja
Mainostoimisto
Projektinjohto / Project Management
Creative Director
Art Director
Copywriter
Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Suunnittelutoimisto / Design Agency