Arkisto

Tiedekulma

2012 Hopeahuippu, Innovatiivinen media tai ympäristö

Helsingin yliopisto toi huipputieteen ja -tutkimuksen kaikkien kaupunkilaisten ulottuville avaamalla Tiedekulman Helsingin ydinkeskustaan tammikuussa 2012. Tiedekulmassa sekä kaupunkilaiset että yliopistolaiset ovat tervetulleita kyselemään, kuuntelemaan, katselemaan ja kokemaan yliopistossa tehtävää tutkimusta ja opetusta. Tiedeteemojen ympärille rakentuva ohjelmisto vaihtuu parin viikon välein. Tiedeteema sisältää mm. tietoiskuja, tutkijatapaamisia, näyttelyitä sekä erilaisia demonstraatioita & kilpailuja. Tiedeteemaan liittyy myös yleisökysymys, jota voi kommentoida videoviestillä. Tiedekulma on aktivoinut yliopistoyhteisön ja ollut vierailijamääriltään menestys. Tiedekulma on tukenut Helsingin yliopiston toimintaa yhteiskunnallisena vaikuttajana ja toteuttanut yliopiston strategiaa “Huipulle ja yhteiskuntaan”. Tiedekulma numeroina ajalla 2-12/2012 300-500 kävijää päivässä 110 000 kävijää ajalla 2-12/2012 239 440 sivulatausta Helsinki.fi/tiedekulma 24 tiedeteemaa 700 esitystä 1000 yliopistolaista osallistettu toimintaan 20-100 kävijää tapahtumissa keskimäärin

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Helsingin yliopisto

Mainostoimisto

Taivas

Projektinjohto / Project Management

Raita Räsänen

Creative Director

Mikko Männistö

Art Director

Marko Liukkonen

Copywriter

Micke Silén

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Matti Pyykkö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Kirsti Lehmusto, Tanja Paananen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Taivas

Projektinjohto / Project Management

Raita Räsänen

Creative Director

Mikko Männistö

Art Director

Marko Liukkonen

Copywriter

Micke Silén

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Matti Pyykkö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Kirsti Lehmusto, Tanja Paananen

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Taivas