Uusien hakijoiden määrä oli laskenut Haaga-Heliassa, eikä perinteinen hakumainonta enää tehonnut. Mainonnan sijaan päätettiin muuttaa itse tuotetta, eli Haaga-Helian tapauksessa opetusta. Tämän pohjalta syntyi TikTok University – maailman ensimmäinen TikTokin sisällä oleva korkeakoulu. Opiskelun häiriötekijästä tehtiin siis opiskelun ystävä. TikTok University oli menestys. Kurssisisällön parissa vietti aikaa yli 170 000 ihmistä ja TikTok Universitystä kirjoitettiin laajasti mediassa. Lisäksi se siivitti Haaga-Helian nousemaan top-of-mindissa ensimmäistä kertaa ammattikorkeakoulujen ykköseksi ja nostatti Haaga-Helian hakijamäärän 26 prosentin kasvuun – hakijamäärä oli suurempi kuin yhdelläkään Suomen korkeakoululla.
Facing a decline in applications, Haaga-Helia University needed an innovative approach to attract prospective students. While many universities limited social media use due to its reported harm to studying, Haaga-Helia embraced it by launching the World’s first university inside TikTok. A TikTok account was created, with study materials designed to match the habits of social media-savvy youth, incorporating features like stitching and double-speed viewing. The TikTok University quickly became a phenomenon with widespread media attention. This bold move not only improved Haaga-Helia’s brand image but also led to a record number of applicants, making it Finland’s most desired university among students.
Tilaaja
Mainostoimisto
Projektijohtaja / Project Manager
Art Director
Content Producer
Copywriter
Head of Communications
Creative
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Creative Director
Account Director
PR
Strategi / Strategist
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Mediatoimisto / Media Agency
Tuotantoyhtiö / Production House
Esiintyjät / Performers
Kuvaaja / Cinematographer