TOLU PUHDISTAA KAIKEN
2010 Vuosikirjatyö, IlmoitusTavoitteenamme oli keskittyä TOLU:n perusominaisuuteen puhdistusaineena, lian poistoon. Näin syntyi idea puhdistaa kirjaimellisesti koko aukeama. Lisäselitykset ja sloganit eivät olisi antaneet mitään lisäarvoa viestille, joten jätimme ne pois. Less is more. Aamulehden teettämässä tutkimuksessa ilmoitus sai kaikkien aikojen parhaan huomioarvon, 84% (253 600 aamulehden lukijaa). Kohderyhmässä, joka oli nuoret aikuiset ja perheet, ilmoitus herätti erittäin positiivisia tuntemuksia. Huolimatta lokaalista toteutuksesta, ilmoitus ylsi myös valtakunnalliseksi puheenaiheeksi. Tutkimusten mukaan se herätti ostoaikomuksen yli 40 000 lukijassa, mikä ei ole aivan merkityksetön taloudellinen arvo.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Henkel NordenCreative Director
Juho WalleniusArt Director
Mika VirtaCopywriter
Mikko HuurreProjektinjohto / Project Management
Marjut LehtinenAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Riikka Vermas, Ritva SantaraCreative Director
Juho WalleniusArt Director
Mika VirtaCopywriter
Mikko HuurreProjektinjohto / Project Management
Marjut LehtinenAsiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Riikka Vermas, Ritva Santara