Toyota Hybridikoeajo
2014 Hopeahuippu, PalvelumuotoiluSuomalainen palveluinnovaatio mullisti Toyotalla euroopanlaajuisesti autokaupan kilpailluinta ydintä, koeajotapahtumaa. Koeajot sovitettiin uuteen internetpohjaiseen kuluttajakäyttäytymiseen; automyyjän paikkariippumaton koeajo-applikaatio julkaisi automaattisesti ja läpinäkyvästi verkkoympäristöissä jokaisen hybridiauto-koeajon reitin, kulutuksen ja asiakastyytyväisyyden. Tuloksena Toyota-hybridikoeajot kaksinkertaistuivat Suomessa. Koeajajista 70% antoi arvosanan 5/5 "Rakastuin uudelleen autoiluun”.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Toyota Auto FinlandMainostoimisto
Lahtinen Mantere Saatchi & SaatchiCopywriter
Nazzareno 'Reno' SifoArt Director
Ville LempiäinenProjektijohtaja / Project Manager
Patrik Liljebäck / Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi; Matti Liedes / Driveco OyStrategiajohtaja / Strategy Manager
Kauko KyyröAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Heikki Freund, Jussi Mäkelä, Heidi Riikonen, Heli HartikainenWeb Designer
Tero Perttula, Jussi LehtinenTekninen suunnittelija / Technical Designer
Miikka Hämäläinen / Driveco oyCopywriter
Nazzareno 'Reno' SifoArt Director
Ville LempiäinenProjektijohtaja / Project Manager
Patrik Liljebäck / Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi; Matti Liedes / Driveco OyStrategiajohtaja / Strategy Manager
Kauko KyyröAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Heikki Freund, Jussi Mäkelä, Heidi Riikonen, Heli HartikainenWeb Designer
Tero Perttula, Jussi LehtinenTekninen suunnittelija / Technical Designer
Miikka Hämäläinen / Driveco oy