Arkisto

Toyota Hybridikoeajo

2014 Hopeahuippu, Palvelumuotoilu

Suomalainen palveluinnovaatio mullisti Toyotalla euroopanlaajuisesti autokaupan kilpailluinta ydintä, koeajotapahtumaa. Koeajot sovitettiin uuteen internetpohjaiseen kuluttajakäyttäytymiseen; automyyjän paikkariippumaton koeajo-applikaatio julkaisi automaattisesti ja läpinäkyvästi verkkoympäristöissä jokaisen hybridiauto-koeajon reitin, kulutuksen ja asiakastyytyväisyyden. Tuloksena Toyota-hybridikoeajot kaksinkertaistuivat Suomessa. Koeajajista 70% antoi arvosanan 5/5 "Rakastuin uudelleen autoiluun”.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Toyota Auto Finland

Mainostoimisto

Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi

Copywriter

Nazzareno 'Reno' Sifo

Art Director

Ville Lempiäinen

Projektijohtaja / Project Manager

Patrik Liljebäck / Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi; Matti Liedes / Driveco Oy

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Kauko Kyyrö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Heikki Freund, Jussi Mäkelä, Heidi Riikonen, Heli Hartikainen

Web Designer

Tero Perttula, Jussi Lehtinen

Tekninen suunnittelija / Technical Designer

Miikka Hämäläinen / Driveco oy

Copywriter

Nazzareno 'Reno' Sifo

Art Director

Ville Lempiäinen

Projektijohtaja / Project Manager

Patrik Liljebäck / Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi; Matti Liedes / Driveco Oy

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Kauko Kyyrö

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Heikki Freund, Jussi Mäkelä, Heidi Riikonen, Heli Hartikainen

Web Designer

Tero Perttula, Jussi Lehtinen

Tekninen suunnittelija / Technical Designer

Miikka Hämäläinen / Driveco oy