Arkisto

UNICEF: Ole hetken äiti

2009 Kultahuippu, Ambient tai guerrilla

"Ole hetken äiti" oli yksi Suomen UNICEFin tähän asti suurimmista PR- ja viestintäkampanjoista. Kampanja toteutettiin minimaalisella mediabudjetilla, mutta suurella medianäkyvyydellä, jonka mahdollisti uutiskynnyksen ylittänyt hylätyt lastenvaunut -sissimarkkinointitempaus. Lastenvaunujen tarina jatkui Radio Novassa ohjelmasisältönä, jossa ihmiset pystyivät anomaan itselleen lastenvaunuja. Ole hetken äiti -facebookryhmä kasvoi tempauksen aikana yhdeksi suurimmista ja aktiivisimmista suomalaisista hyväntekeväisyysjärjestöjen ryhmistä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Suomen UNICEF

Copywriter

Adele Enersen

Tuotantoyhtiö / Production House

ADDlife

Tilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative

Veera Videnius, Hanna Haukkapää

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Taivas

Art Director

Jyri Niemi, Anna-Mia Myllykangas

Projektinjohto / Project Management

Joanna Kokonmäki, Heini Häyrinen

Copywriter

Adele Enersen

Tuotantoyhtiö / Production House

ADDlife

Tilaajan vastuuhenkilö / Clients Representative

Veera Videnius, Hanna Haukkapää

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Taivas

Art Director

Jyri Niemi, Anna-Mia Myllykangas

Projektinjohto / Project Management

Joanna Kokonmäki, Heini Häyrinen