Nuorten suosimat vaaralliset somehaasteet leviävät nopeasti, mutta algoritmit piilottavat ne usein vanhemmilta. Tämä vaikeuttaa aikuisten kykyä valvoa ja suojella lapsiaan. MLL kehitti konkreettisen ratkaisun: Vaaralliset somehaasteet -palvelun. Tekoäly seuraa ja tunnistaa haitallisia trendejä TikTokissa, Snapchatissa ja Instagramissa reaaliajassa. Palvelu varoittaa tekstiviestillä alueen vanhempia ennen kuin haasteista tulee viraaleja. Palvelu lanseerattiin koskettavilla videoilla, joissa Niilon äiti kertoi traagisen tarinan poikansa menehtymisestä somehaasteessa. Viestin levittämistä tukivat tunnetut vaikuttajat. Palvelu on omistettu Niilon muistolle.
Dangerous social media challenges popular among youth spread rapidly, often hidden from parents by algorithms. This makes it difficult for adults to monitor and protect their children. MLL developed a concrete solution: an alert service that track lethal social media trends. Using AI, it monitors and identifies harmful trends on TikTok, Snapchat, and Instagram in real time. The service alerts parents in affected areas via text message before these challenges go viral. The launch featured a poignant videos of Niilo’s mother sharing the tragic story of her son’s death due to a social media challenge. Supported by prominent influencers, the campaign spread the message widely. The service is dedicated to Niilo’s memory.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Creative Director
Senior Creative
Head of Communications
Designer
Planner
PR
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Tuottaja / Producer
Editor
Tuotantoyhtiö / Production House
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by