Lähes 90-vuotisen historiansa aikana Vaisala on muuttunut sääinstrumenttien asiantuntijasta globaaliksi ilmastoteknologiayritykseksi. Jättääkseen menneisyyteen juuttuneen imagon taakseen ja luodakseen rohkean uuden identiteetin vastaamaan nykyistä ja tulevaa suuntaansa, Vaisala halusi uudistaa brändinsä. Muutoksen ytimessä oli tarkoituksen uudistaminen passiivisesta "Observations for a better world" mullistavaksi "Taking every measure for the planet." Entinen sääyrityksen imago vaihtui globaalin ilmastoteknologian edelläkävijän rooliin. Tuore ja moniaistillinen brändi heijastaa aidosti Vaisalan uraauurtavaa, uteliasta ja sitoutunutta henkeä.
During nearly 90 years, Vaisala has evolved from crafting weather instruments to leading global climate action through intelligent tech. To shift the perception of a weather company and realign the brand with the present and future of the company, Vaisala needed a bold brand renewal—both strategically and creatively. At the heart of the transformation was the redefinition of its purpose, transitioning from a passive "Observations for a better world" to a groundbreaking "Taking every measure for the planet." The former weather company image was replaced by that of a climate tech leader, ready to forge a new global position. The renewed brand reflects Vaisala’s pioneering, curious, and committed culture, with tools that empower a multisensorial brand experience.
Tilaaja
Mainostoimisto
Lead Designer
Strategiajohtaja / Strategy Manager
Account Director
Motion Designer
Fontit / Typefaces
Valokuvat / Photographs
Ääni / Sound
Animaattori / Animator