Arkisto

Vaisala: 
the galactic climate tech company

2024 Vuosikirjatyö, Identiteetti

Lähes 90-vuotisen historiansa aikana Vaisala on muuttunut sääinstrumenttien asiantuntijasta globaaliksi ilmastoteknologiayritykseksi. Jättääkseen menneisyyteen juuttuneen imagon taakseen ja luodakseen rohkean uuden identiteetin vastaamaan nykyistä ja tulevaa suuntaansa, Vaisala halusi uudistaa brändinsä. Muutoksen ytimessä oli tarkoituksen uudistaminen passiivisesta "Observations for a better world" mullistavaksi "Taking every measure for the planet." Entinen sääyrityksen imago vaihtui globaalin ilmastoteknologian edelläkävijän rooliin. Tuore ja moniaistillinen brändi heijastaa aidosti Vaisalan uraauurtavaa, uteliasta ja sitoutunutta henkeä.

During nearly 90 years, Vaisala has evolved from crafting weather instruments to leading global climate action through intelligent tech. To shift the perception of a weather company and realign the brand with the present and future of the company, Vaisala needed a bold brand renewal—both strategically and creatively. At the heart of the transformation was the redefinition of its purpose, transitioning from a passive "Observations for a better world" to a groundbreaking "Taking every measure for the planet." The former weather company image was replaced by that of a climate tech leader, ready to forge a new global position. The renewed brand reflects Vaisala’s pioneering, curious, and committed culture, with tools that empower a multisensorial brand experience.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Vaisala

Mainostoimisto

Werklig

Lead Designer

Jan Rudkiewicz, Juuso Siltanen

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Liisa Puolakka

Account Director

Hanna Läikkö

Motion Designer

Matt Wade, Clair Neal (The Office of Future Interactions)

Fontit / Typefaces

Teo Tuominen (Spoke)

Valokuvat / Photographs

Kimmo Syväri, Osmo Puuperä, Sissi Leppänen, Valtteri Haverinen (Ääri)

Ääni / Sound

Alex Retsis, Tuomas Nikkinen (Helsinki Sound Factory)

Animaattori / Animator

Juho Norokytö