Matkailu on merkittävä tukijalka Suomen taloudelle. Kun 2022 reitit Aasiasta ja Venäjältä sulkeutuivat, oli Visit Finland haasteen edessä – kuinka tehdä Suomesta vetovoimainen kohde matkailijoille maailmanlaajuisesti? Samaan aikaan Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi maaksi kuudetta kertaa. Syntyi idea, joka pohjautui oivallukseen onnellisuudesta taitona jonka voi oppia. Suomalainen luonnonläheinen elämäntapa tuotiin kaikkien ulottuville Masterclass of Happiness -opintokokonaisuudella. Se esitteli maailmalle Suomen matkailun vahvuuksia tavalla, joka loi arvoa myös jokaiselle Masterclass-osallistujalle. Kampanjasta tuli maailmanlaajuinen ilmiö – se levisi 190 maahan, tavoitti 11,1, miljardin yleisön ja kiritti koko matkailutoimialan kasvua.
As the East shut down Finnish tourism was in trouble. To help overcome this problem we focused more on the West with a campaign that sold possible visitors an asset that Finland is a world leader in, Happiness. The Masterclass of Happiness turned an intangible concept into a clearly structured program created and curated by professionals. We held a real life Masterclass in Finland, with people applying via social. This experience was then transformed into online content, for all to enjoy. The idea sparked a global travel phenomenon with heavy coverage in PR, turning a shift of focus from a problem to Visit Finland’s most successful campaign ever.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Creative Director
Executive Creative Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Account Director
Projektijohtaja / Project Manager
PR
Strategi / Strategist
Content Producer
Junior Communication Specialist
Tuottaja / Producer
Tuotantokoordinaattori / Production Coordinator
Editor
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by