Sirpa Tuomi on markkinointijohtaja, joka uskoo ennen kaikkea luovuuteen ja ideoihin, jotka erottuvat massasta ja haastavat niin mainonnan kuin toimialansa konventioita. Tuomen johdolla Nesteen brändityötä on toteutettu johdonmukaisesti innovatiivisuuteen ja vastuullisuuteen nojaten.
Tekemisen keskiössä on ollut yhteistyö. Kansainväliset sekä moniulotteiset työt ovat vaatineet toimintamallien ja siilojen murtamista niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.
Tuomen johdolla toteutetut hankkeet ovat muuttaneet ajattelutapaamme vastuullisuudesta ja olleet esimerkillään viemässä markkinointiviestintää pois keskeyttävästä mainonnasta kohti tuloksellista sisältö-, tarkoitus- ja tekojohtoista tekemistä. Näitä hankkeita ovat muun muassa Journey To Zero, Nolla-mökki, Zero Island, Don’t Choke ja Pre-order The Future.
Sirpa Tuomi ja Nesteen brändimarkkinoinnin tiimi ovat esimerkillään luoneet uudenlaisen tekemisen mallin ja asettaneet mainonnalle uuden luovan riman, joihin monen muunkin toivoisi pyrkivän.
Jyrki PoutanenVuoden Huiput 2019 -ylituomari