Arkisto

Hyvä tuli

2020 Vuosikirjatyö, Teksti

Burger King on pikaruokaketjuista ainoa, joka grillaa pihvinsä liekkigrillissä. Tätä kilpailuetua viestiäkseen Burger King tarvitsi sloganin, jonka avulla voitaisiin samalla kommunikoida myös tuotteiden makua ja laatua.

Usean asian kommunikoiminen muutamalla sanalla on ainainen haaste, mutta onneksemme suomen kielessä sanalla ‘tuli’ on monia merkityksiä. Tulenkäyttöön keskittyvissä, brändillisissä toteutuksissa” Hyvä tuli” on oodi itse tulelle. Tuotemainonnassa lausahdus kääntyy kehumaan tuotetta: kun Burger King tekee hampurilaisen, hyvä tulee.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Burger King

Mainostoimisto

TBWAHelsinki

Creative

Aleksi Erma

Art Director

Matti Virtanen

Account Director

Ella Komulainen

Executive Creative Director

Mikko Pietilä

Strategi / Strategist

Joonas Hokka

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Kaisa Kasila, Kirsi Kuoppa, Siru Kalpio

Creative

Aleksi Erma

Art Director

Matti Virtanen

Account Director

Ella Komulainen

Executive Creative Director

Mikko Pietilä

Strategi / Strategist

Joonas Hokka

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Kaisa Kasila, Kirsi Kuoppa, Siru Kalpio