Arkisto

Kalevala pakkausuudistus

2020 Hopeahuippu, Pakkaukset

Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Samassa pakkauskonsepti kaipasi täydellistä uudelleensuunnittelua. Yksi tavoitteista oli minimoida erilaisten pakkausten määrä.

Koska Kalevala on Suomen kansalliseepos, oli hyvin luontevaa muotoilla pakkaukset kirjaa muistuttaviksi. Idea toimi koko pakkauskonseptin ytimenä. Brändikonseptin keskiössä oleva tarinallisuus konkretisoituu kirja-pakkauskonseptiin.

Supistimme pakkaukset neljään eri kokoon säästääksemme sekä kuluissa, että helpottaaksemme logistiikkaa.

Tunnelmaa luodaksemme, käytimme pakkauskuvissa hyväksi fotogrammi-tekniikkaa, jossa valokuva luodaan valoherkälle pinnalle varjokuvana. Vanhojen kehystettyjen kuvien inspiroimana, käytimme identiteetissä toistuvia klassisten kehysten muotoja myös pakkauksissa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Kalevala Koru

Mainostoimisto

BOND

Lead Designer

Jesper Bange

Designer

Kevin Hytönen, Teo Georgiev

Valokuvat / Photographs

Marko Rantanen

Copywriter

Nils Kajander

Kirjainmuotoilija / Type Designer

Teo Tuominen

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen, Juulia Järvi

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Martin Mohr, Nils Kajander

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-Blomqvist

Lead Designer

Jesper Bange

Designer

Kevin Hytönen, Teo Georgiev

Valokuvat / Photographs

Marko Rantanen

Copywriter

Nils Kajander

Kirjainmuotoilija / Type Designer

Teo Tuominen

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen, Juulia Järvi

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Martin Mohr, Nils Kajander

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Maria Uunila, Kirsi Paakkari, Eija Hyvärinen, Mari Kotka, Lina Leiden, Mia Haajasalmi-Blomqvist