Kalevala Koru halusi uudistaa brändinsä osana uutta strategiaa. Samassa pakkauskonsepti kaipasi täydellistä uudelleensuunnittelua. Yksi tavoitteista oli minimoida erilaisten pakkausten määrä. Koska Kalevala on Suomen kansalliseepos, oli hyvin luontevaa muotoilla pakkaukset kirjaa muistuttaviksi. Idea toimi koko pakkauskonseptin ytimenä. Brändikonseptin keskiössä oleva tarinallisuus konkretisoituu kirja-pakkauskonseptiin. Supistimme pakkaukset neljään eri kokoon säästääksemme sekä kuluissa, että helpottaaksemme logistiikkaa. Tunnelmaa luodaksemme, käytimme pakkauskuvissa hyväksi fotogrammi-tekniikkaa, jossa valokuva luodaan valoherkälle pinnalle varjokuvana. Vanhojen kehystettyjen kuvien inspiroimana, käytimme identiteetissä toistuvia klassisten kehysten muotoja myös pakkauksissa.
Tilaaja
Mainostoimisto
Lead Designer
Kirjainmuotoilija / Type Designer
Designer
Animaattori / Animator
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Tuottaja / Producer
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Strategi / Strategist