Alkon perimmäinen tehtävä on vähentää alkoholihaittoja Suomessa. Alkoholin vähittäismyyjän olisi kuitenkin tekopyhää sanoa, että juokaa suomalaiset vähemmän. Holhoamisen sijaan Alko päätti kannustaa juomaan enemmän – vain alkoholitonta juotavaa. Pieni piiri suomalaisia käyttää hauskaa sanaa “välivesi”. Kerta tämä ainutlaatuinen sanapari ihan jo sellaisenaan kannustaa kohtuulliseen juomiseen, Alko otti siitä täyden hyödyn irti. Keväällä 2019 Alko lanseerasi oman vesibrändin, Välivesi. Välivettä myytiin yksinomaan Alkoissa ja tuotteet aseteltiin alkoholijuomien väliin. Välivedestä tuli hetkessä someilmiö ja vuoden puhutuimpia tuotteita. Pelkästään ansaitulla medialla kampanja tavoitti 29 395 076 ihmistä. Lanseerauksen aikaan (Q2) alkoholittomien tuotteiden myynti kasvoi Alkoissa +587 %.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Creative Director
Copywriter
Senior Creative
Designer
Art Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Account Director
Projektijohtaja / Project Manager
Ohjaaja / Director
Tuottaja / Producer
Leikkaaja / Editor
Valokuvat / Photographs
Planner
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Mediatoimisto / Media Agency
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by