Arkisto

Kataja Basket / visuaalinen identiteetti

2019 Vuosikirjatyö, Identiteetti

Joensuulaisen Kataja Basketin visuaalinen identiteetti uudistettiin 70-vuotisjuhlakaudeksi ilmentämään vahvemmin brändin syvintä ydintä ja joukkueen, seuran sekä koko yhteisön tahtotilaa. Kataja Basketin pyrkimys on lisätä Joensuun kansainvälisyyttä yhteisillä teoilla. Se avaa globaalin lajin avulla ovia suureen maailmaan paitsi pelaajilleen myös joensuulaisille. Urheilu yhdistää ihmisiä ikään, sukupuoleen, uskontoon tai kansalaisuuteen katsomatta. Visuaalisen identiteetin yhtenäistää Move-muotokieli, joka näkyy logojen, kuosien ja kuvakehysten lisäksi persoonallisessa Kataja Move -otsikkokirjaintyypissä. Ilmeen keskiössä on community-tunnus, jonka kautta nostetaan kaikkia niitä tahoja, joiden ansiosta Kataja tuo viihdyttävän pelin lisäksi Joensuuhun avoimuutta ja kansainvälisyyttä.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Kataja Basket

Mainostoimisto

Mainostoimisto Fabrik

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Johannes Lasaroff / Kataja Basket

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Perttu Kouvalainen

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Timo Kupiainen

Art Director

Markus Haataja

Valokuvat / Photographs

Samuli Kuittinen, Rasmus Härkönen

Leikkaaja / Editor

Taru Väyrynen

Kirjainmuotoilija / Type Designer

Markus Haataja

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ville Timonen

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Johannes Lasaroff / Kataja Basket

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Perttu Kouvalainen

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Timo Kupiainen

Art Director

Markus Haataja

Valokuvat / Photographs

Samuli Kuittinen, Rasmus Härkönen

Leikkaaja / Editor

Taru Väyrynen

Kirjainmuotoilija / Type Designer

Markus Haataja

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Ville Timonen