Arkisto

Adidas Window Shopping

2012 Kultahuippu, Innovatiivinen media tai ympäristö

Ikkunaostoksilla on käyty niin kauan kuin ihmiskunta on tuntenut kaupan käsitteen, mutta kauppojen näyteikkunat eivät ole kehittyneet suuntaan tai toiseen vuosisatojenkaan kuluessa. TBWAHelsingin retail- ja shoppermarkkinoinnin ratkaisuihin erikoistunut Integer Nordic päätti kuitenkin muuttaa kivijalkakauppojen näyteikkunat, pysyvästi. Tuloksena oli ratkaisu, jonka avulla mikä tahansa lasinen pinta muuntuu digitaaliseksi ja interkatiiviseksi kauppakanavaksi, jossa kuluttajan on mahdollista tehdä ostoksia älypuhelimellaan milloin tahansa.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

adidas AG / Global Retail Environments

Mainostoimisto

Integer Nordic

Creative Director

Martin Mohr

Art Director

Pekka Puhakka

Projektinjohto / Project Management

Nina Kaskinen

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Väinö Leskinen

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Aleksanteri Gyllenbögel, Mikko Köykkä

Designer

Daniel Julier

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Lauri Toivonen, Juha Pelkonen; Juha Tikkanen (project manager), Kimmo Lahdenkangas (developer), Timo Reunanen (developer), Marton Ekler (developer) / Symbio

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Ville Yli-Knuutila

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Integer Nordic

Creative Director

Martin Mohr

Art Director

Pekka Puhakka

Projektinjohto / Project Management

Nina Kaskinen

Strategiajohtaja / Strategy Manager

Väinö Leskinen

Tekninen suunnittelu / Technical Designer

Aleksanteri Gyllenbögel, Mikko Köykkä

Designer

Daniel Julier

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Lauri Toivonen, Juha Pelkonen; Juha Tikkanen (project manager), Kimmo Lahdenkangas (developer), Timo Reunanen (developer), Marton Ekler (developer) / Symbio

Konseptisuunnittelija / Concept Designer

Ville Yli-Knuutila

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Integer Nordic