Suomessa on käynnissä kissakriisi. Vuosittain yli 20 000 kissaa hylätään tai syntyy luontoon. Monelle luontoon joutuneelle kissalle Suomen talvi voikin olla kohtalokas. Koska kissoja ei adoptoida riittävästi, Suomen eläinsuojat ovat ääriään myöten täynnä. Auttaakseen kissoja ja Suomen Eläinsuojeluyhdistystä, Musti ja Mirri käynnisti verkkoon ja satoihin digitaalisiin ulkomainoksiin livestreamatun lähetyksen, Adoptioliven. Sen tähdiksi nostettiin Turun Kissatalossa adoptiota odottavat löytökissat. Kyseessä on maailman ensimmäinen kerta, kun suoraa lähetystä on ajettu kokonaiseen ulkomainosverkostoon. Ja valtakunnallinen livenäkyvyys todella toimi. Kissojen adoptiomäärä kaksinkertaistui jo ensimmäisten kahden viikon aikana Adoptioliven alkamisesta – juuri ennen ennätyskylmän talven alkua.
Finland is going through a cat crisis. Every year, over 20 000 cats are abandoned or born in the wild. Since not enough cats are adopted, Finnish Animal Welfare’s shelters are full beyond capacity. To many cats, the Finnish winter is a death sentence. Musti ja Mirri wanted to help. Together with Finnish Animal Welfare, they launched a livestream called Adoption Live. It was streamed online and to hundreds of digital billboards around Finland. The stars of the stream were cats from Turku’s animal shelter. This was the first time a livestream was utilised in a network of digital outdoor ads. The national, live-streamed visibility did what it was intended to do. The amount of cat adoptions doubled, just in time for the coldest Finnish winter in decades.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
Ohjaaja / Director
Jälkituotanto / Post Production
Art Director
Kuvaaja / Cinematographer
Tuottaja / Producer
Digitaalinen toteutus / Digital Production
Content Producer
Mediatoimisto / Media Agency
Yhteystyökumppani / Cooperation Partner
PR