Yritykset rakentavat usein työnantajamielikuvaa omasta näkökulmastaan. McDonald’s on halunnut rakentaa suhdetta Z-sukupolveen nimenomaan näyttämällä ymmärrystä ja samaistuttavuutta. Aika kultaa muistot -kampanja näyttää McDonald’sin työpaikkana, jonne pääsee ilman aiempaa kokemusta ja jossa syntyy uusia kokemuksia – mikä kuuluu asiaan. Mokat ovat osa oppimista, ja Mäkkärillä niihin suhtaudutaan ymmärtäväisesti – ja niistä päästään työyhteisön tuella yli nopeasti. Filmit keskittyvät tilanteisiin, joissa sattuu kömmähdyksiä, joilla voi nauraa vapauttavasti jälkeenpäin. Ajan myötä niistä syntyy kultaisia muistoja.
How to make youth see McDonald’s as a good choice for a job? And could we also get their parents to see it that way too? Whereas employer branding is often from the company point of view, with McDonald’s it was clear that to engage with Generation Z we need them to see the brand as relatable and relevant. So, we made things real. You don’t need experience to get a job at McDonald’s, but you will get a job with challenges that will provide a learning experience. Golden Memories shows how mistakes are part of the learning process, and an understanding work community makes it easier to laugh about it afterwards. In the long run, these mishaps become golden memories from youth – highlighted by the evergreen song accompanying footage of accidents that were crowdsourced from McDonald’s staff.
Tilaaja
Mainostoimisto
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Creative Director
Account Director
Projektijohtaja / Project Manager
Strategi / Strategist
Art Director
Copywriter
Content Producer
Digitaalinen toteutus / Digital Production
Planner
Mediatoimisto / Media Agency
Tuotantoyhtiö / Production House
Ohjaaja / Director
Tuottaja / Producer