Arkisto

Aito joulu

2012 Vuosikirjatyö, Kuva ja kuvitus

MITÄ MARTINA, NIPA JA REETU TEKIVÄT STUDIOSSA? Mukavuussuomalaiset tappavat tietämättään kirkolliset arvot ja traditiot. Vaikka kristilliset arvot ovat kohderyhmälle tärkeitä, perinteet ei siirry eteenpäin. Esimerkiksi yhä useampi lapsi jää kastamatta, koska ristiäisten järjestämisestä on vaivaa. Kohderyhmän huomio herätettiin heille tutuilla henkilöillä ja tutulla visuaalisuudella. Huomattiinko? Kyllä huomattiin. Kampanjasivuilla vierailtiin yli 60 000 kertaa ja musiikkivideo katsottiin yli 34 000 kertaa kahdessa viikossa, vaikkei maallista palkintoa tarjolla ollutkaan.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Suomen Pipliaseura / Helsingin, Espoon ja Vantaan seurakuntayhtymät

Mainostoimisto

Folk Finland

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Terhi Huovari, Markku Kotila, Anu Tuomainen, Seppo Simola, Eija Harju, Pontus Salmi, Jaakko Heinimäki

Projektinjohto / Project Management

Jaana Haapala

Copywriter

Lasse Paasto, Tommi Laiho

Art Director

Kimmo Kivilahti

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Folk Finland

Tuottaja / Producer

Jussi Sahrman

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Kim Sinisalo

Kuvaaja / Cinematographer

Samuli Karala

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Raakel Lignell, Kirsi Pärni

Esiintyjät / Performers

Martina Aitolehti, Neumann, Frederik

Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative

Terhi Huovari, Markku Kotila, Anu Tuomainen, Seppo Simola, Eija Harju, Pontus Salmi, Jaakko Heinimäki

Projektinjohto / Project Management

Jaana Haapala

Copywriter

Lasse Paasto, Tommi Laiho

Art Director

Kimmo Kivilahti

Suunnittelutoimisto / Design Agency

Folk Finland

Tuottaja / Producer

Jussi Sahrman

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Kim Sinisalo

Kuvaaja / Cinematographer

Samuli Karala

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt / The design was also influenced by

Raakel Lignell, Kirsi Pärni

Esiintyjät / Performers

Martina Aitolehti, Neumann, Frederik