Vuonna 1893 perustettu Akateeminen Kirjakauppa on yli vuosisadan ajan toiminut suomalaisen koulutukseen, kirjallisuuden ja kulttuurin keskipisteessä. Brändiuudistuksen tarkoituksena oli uudistaa ikoninen ilme vanhaa kunnioittaen ja tuoda kirjakauppa merkitykselliseksi uuden sukupolven lukijoille. Design-prosessin aikana tutkimme kansallisarkistoja ja Akateemisen historiaa päästäksemme käsiksi sen ajattomaan ytimeen. Päivitetty identiteetti antaa Akateemisen historialle uuden relevanssin: logo lainaa 1950-luvun kyltityksistä ja ikonografia on saanut inspiraationsa 1920-luvun myymäläkalusteiden kaiverruksista. Perinteet ja tulevaisuus yhdistyvät skaalautuvassa brändijärjestelmässä, jota voidaan hyödyntää Akateemisen kaikissa fyysisissä ja digitaalisissa kosketuspisteissä.
Tilaaja
Mainostoimisto
Lead Designer
Design Director
Strategi / Strategist
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative