Kuumenevat kesät aiheuttavat vaaraa koirille. Viime vuosien aikana on tapahtunut useita kuolemantapauksia, kun koira on jätetty kesällä yksin autoon. Vaarallisen tilanteen oppii tunnistamaan parhaiten, kun sellaisen näkee omin silmin. Siksi Musti ja Mirri valmisti realistisen robottikoiran, joka kykeni simuloimaan lämpöhalvauksen oireita turvallisesti, kouriintuntuvasti ja huomiota herättävästi. Kiertävää erikoistoteutusta tuettiin säädynaamisella DOOH-, some- ja radiokampanjalla. Kampanja nosti ohikulkijoiden valppautta, minkä ansioista virkavalta hälytettiin oikeisiin vaaratilanteisiin paikalle ajoissa. Vaikka kesä 2024 oli Suomen mittaushistorian kuumin, yksikään koira ei kuollut kuumaan autoon.
Hot summers pose a danger to dogs. In recent years, several dogs have died due to heat strokes after being left alone in a car. The best way to recognize a dangerous situation is to see it with your own eyes. That is why Musti and Mirri created a realistic robot dog that could simulate the symptoms of heat stroke safely, tangibly, and in an eye-catching way. The touring special build was supported with a weather-dynamic DOOH, SoMe and radio campaign. The campaign increased the vigilance of passersby, which meant that the authorities were alerted to dangerous situations in time. Although the summer of 2024 was the hottest in Finland's recorded history, not a single dog died in a hot car.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative
Tuottaja / Producer
Tekninen suunnittelija / Technical Designer
3D
Animaattori / Animator
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
PR
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Ääni / Sound
Mediatoimisto / Media Agency
Yhteystyökumppani / Cooperation Partner