Arkisto

Anton&Anton kioski visuaalinen ilme

2018 Vuosikirjatyö, Identiteetti

Anton&Anton on pieni elintarvikkeiden kivijalkamyymälä, nettikauppa ja kotiinkuljetuspalvelu, ja nyt myös kioski. Kioskille luotiin visuaalinen identiteetti ja pakkauskonsepti.
Ilmesuunnittelun suuntaviivoina toimivat Anton&Antonille ominaiset leikkisyys ja positiivisuus. Pakkaussuunnittelussa tähdättiin näppäryyteen ja omaperäisyyteen.
Valmis ilme on värikäs ja joustava. Logossa, tunnistettavan A&A -tunnuksen alla lukee “Kioski” rohkealla ja modernilla typografialla. Eri väreissä toistuva salmiakkikuvio periytyi emobrändin shakkikuviosta. Se yhdistyy ilmeen laajaan ikonisarjaan ja vauhdikkaaseen typografiaan.
Pakkaukset on suunniteltu materiaalin koostumuksista alkaen mukaan napattaviksi. Henkilökunnan vaatteet, myymälän kyltitys ja kangaskassit henkivät samaa letkeyttä ja helppoutta.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Anton&Anton

Mainostoimisto

BOND

Lead Designer

Jesper Bange

Designer

Kevin Hytönen

Valokuvat / Photographs

Paavo Lehtonen

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen

Designer

Kasperi Salovaara

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Johanna Izarra

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Erkki Izarra

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Andrea Hasselblatt

Lead Designer

Jesper Bange

Designer

Kevin Hytönen

Valokuvat / Photographs

Paavo Lehtonen

Tuottaja / Producer

Piia Suhonen

Designer

Kasperi Salovaara

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Johanna Izarra

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Erkki Izarra

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Andrea Hasselblatt