Anton&Anton kioski visuaalinen ilme
2018 Vuosikirjatyö, IdentiteettiAnton&Anton on pieni elintarvikkeiden kivijalkamyymälä, nettikauppa ja kotiinkuljetuspalvelu, ja nyt myös kioski. Kioskille luotiin visuaalinen identiteetti ja pakkauskonsepti.
Ilmesuunnittelun suuntaviivoina toimivat Anton&Antonille ominaiset leikkisyys ja positiivisuus. Pakkaussuunnittelussa tähdättiin näppäryyteen ja omaperäisyyteen.
Valmis ilme on värikäs ja joustava. Logossa, tunnistettavan A&A -tunnuksen alla lukee “Kioski” rohkealla ja modernilla typografialla. Eri väreissä toistuva salmiakkikuvio periytyi emobrändin shakkikuviosta. Se yhdistyy ilmeen laajaan ikonisarjaan ja vauhdikkaaseen typografiaan.
Pakkaukset on suunniteltu materiaalin koostumuksista alkaen mukaan napattaviksi. Henkilökunnan vaatteet, myymälän kyltitys ja kangaskassit henkivät samaa letkeyttä ja helppoutta.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
Anton&AntonMainostoimisto
BONDLead Designer
Jesper BangeDesigner
Kevin HytönenValokuvat / Photographs
Paavo LehtonenTuottaja / Producer
Piia SuhonenDesigner
Kasperi SalovaaraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Johanna IzarraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Erkki IzarraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Andrea HasselblattLead Designer
Jesper BangeDesigner
Kevin HytönenValokuvat / Photographs
Paavo LehtonenTuottaja / Producer
Piia SuhonenDesigner
Kasperi SalovaaraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Johanna IzarraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Erkki IzarraMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Andrea Hasselblatt