Joka viikko kolmella lapsella Suomessa diagnosoidaan syöpä. Tutkimusta tehokkaampia hoitokeinoja varten tarvitaan yhä enemmän, mutta rahoitus on yksityisten lahjoittajien kontolla. Näitä lompakoita kärkkyy moni muukin – jokainen houkutteleva brändituote ja alekampanja. Kiihtynyt kulutuskulttuuri on luonut karnevalistisia ostostapahtumia, jolloin mainostajat pistävät parastaan, ja Black Friday on näistä ikonisin. Mutta entä jos samat myyntitaktiikat valjastettaisiin elämän ja kuoleman kysymysten ratkaisemiseen? Hyödyntäen tarjousmainosten visuaalista ja kielellistä ilmaisua ”Cancer For Sale” käänsi tutut kuvat, otsikot ja mallien olemukset vetoomukseksi lasten syöpätutkimuksen puolesta. Ja pian iskulauseet ”rajoitetusta ajasta” sekä ”mahdollisuudesta säästää” saivat aivan uuden merkityksen.
Every week, three children in Finland are diagnosed with cancer. Research for more effective treatments is urgently needed, but funding relies entirely on private donations. These wallets are targeted by countless others – every appealing brand product and sales campaign. Consumerism has created carnival-like shopping events, where advertisers pull out all the stops, and Black Friday stands as the most iconic of them all. But what if those same sales tactics were harnessed to address matters of life and death? By utilizing the visual and verbal language of promotional advertising, “Cancer For Sale” transformed familiar images, headlines, and model poses into a plea for children’s cancer research. Soon, slogans like “limited time only” and “chance to save” took on a whole new meaning.
Tilaaja
Mainostoimisto
Executive Creative Director
Account Director
Art Director
Copywriter
Senior Creative
Strategi / Strategist
Head of Communications
Creative
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative
Tuotantoyhtiö / Production House
Tuotantokoordinaattori / Production Coordinator
Valokuvat / Photographs
Kuvausassistentti / Photography Assistant
Stylisti / Stylist
Hair & Make Up
Värimäärittely / Color Grading
Ääni / Sound
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by