Vuonna 2010 banaaninviljely oli saanut erityisesti pohjoismaissa negatiivista julkisuutta. Toisin kuin monet kilpailijansa, Chiquita on tehnyt pitkään yhteistyötä ympäristöjärjestö Rainforest Alliancen kanssa vähentääkseen viljelyn aiheuttamia riskejä mm. sademetsien ekosysteemille ja uhanalaisille lajeille. Kampanjan tavoitteena oli tehdä näkyväksi tätä yhteistyötä, sekä Chiquitan ekologisia ja eettisiä tavoitteita tämän päivän vastuullisille kuluttajille. Chiquitan banaanien maku on tunnettu maailmanlaajuisesti ja sen laatua valvotaan. Ilmoituksella haluttiin kertoa, että tämä maku syntyy luontoa kunnioittaen, ei riistäen. Kuvissa sademetsien kaksi uhanalaista lajia, ruskeakaulalaiskiainen (Bradypus variegatus) ja tummamölyapina (Alouatta palliata) nauttivat Chiquitan banaaneista, koska niissä on muutakin hyvää kuin maku – toisin sanoen viljelijä pyrkii suojelemaan lajien omaa elinympäristöä.
Tilaaja
Creative Director
Art Director
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Copywriter
Kuvittaja / Illustrator
Projektinjohto / Project Management
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Valokuvat / Photographs