Alkolla on erikoinen kaksoistehtävä: sen tulee sekä myydä alkoholia että ehkäistä alkoholinkäytön haittoja. Syksyllä 2018 Alko kaipasi vastuullisuusviestinsä tueksi visuaalista identiteettiä, joka muistuttaisi kohtuudesta alkoholinkäytössä, mutta ei kalskahtaisi alkoholikaupan sanomana kaksinaismoralismilta. “Ei tippa, vaan tapa.” -konseptin identiteetti esittää “alkoholinkäytön varjopuolet” lasien ja muiden kappaleiden varjoilla, jotka kasvaa pulloiksi. Jotta identiteetti istuu Irwin Goodmanin suuntaan kumartavan tekstin kanssa, toteutettiin se Saul Bass -henkisellä graafisella tyylillä.
Tilaaja
Mainostoimisto
Account Director
Account Manager
Creative Director
Art Director
Designer
Copywriter
Projektijohtaja / Project Manager
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Leikkaaja / Editor
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative