Arkisto

& Espoon Teatteri

2023 Hopeahuippu, Identiteetti

Espoon Teatterin uudistettu brändi ei pelkästään uudelleenmäärittele Espoon teatteria, vaan näyttää myös suuntaa kaikille muille suomalaisille teatterilaitoksille. Rohkea, uniikki ja erilainen kuin mikään muu genressään. Uuden ilmeen ytimessä on räätälöidyllä suunnittelutyökalulla versioitava logo. Suunnittelutyökalu mahdollistaa äärettömän määrän versioita erilaisine vivahteineen ja tunnelmineen – ja tekee brändistä performanssin jo itsessään.

Espoo Theatre’s renewed brand identity completely reinvents not just how Espoo theatre looks and feels like, but forges a new path for all other Finnish theatre institutions as well. Bold, expressive and unlike anything else. At the core of it is the new logo, built dynamically with a custom design tool. The bespoke logo composer enables infinite amounts of versions, nuances, moods and expressions. The huge emotional scale compared to the “comedy and tragedy mask” -approach of other theatre company brands makes the brand a performance in itself.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

& Espoon Teatteri

Mainostoimisto

Great Apes, Mikael Kivelä

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Karoliina Kiviluoto, Karoliina Virkkunen, Satu Ylirisku, Erik Söderblom

Design Director

Mikael Kivelä

Lead Designer

Constantin Freche

Tuottaja / Producer

Niko Sipilä

Creative Strategist

Anna Moilanen

Designer

Constantin Freche, Mikko Saario, Lukasz Geratowski, Niko Sipilä

Account Director

Juuso Pihamaa

Motion Designer

Lukasz Geratowski, Mikko Saario, Constantin Freche

Digitaalinen toteutus / Digital Production

Mikko Saario, Timo Virtanen

Valokuvat / Photographs

Darina Rodionova

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Teemu Junkkaala, Anh Ngo