Keväällä 2020 opettelimme noudattamaan turvavälejä esimerkiksi ruokaostoksilla ja HOK-Elannon kaupoissakin asiasta viestittiin aktiivisesti lattiatarroin ja muilla keinoin alusta alkaen. Kun kansallisia rajoitustoimenpiteitä alettiin hiljalleen purkamaan, haluttiin kansalaiset saada oivaltamaan, että turvavälit tulisi yhä muistaa - ei vain kehotuksin kaupassa, vaan jo ennen ostoksille lähtemistä. Koska ihminen oppii tunnetusti parhaiten itse kokeilemalla, julkaisi HOK-Elanto Helsingin Sanomien etusivulla optiseen illuusion perustuva ilmoituksen, jonka tavalliselta lukuetäisyydeltä epäselvä viesti muuttui luettavaksi vasta kahden metrin turvaetäisyyden päästä katsottuna. Viesti, joka lukijalle kirkastuessaan kertoi että turvavälillä on yhä väliä.
Tilaaja
Mainostoimisto
Creative Director
Art Director
Copywriter
Konseptisuunnittelija / Concept Designer
Account Director
Account Manager
Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Executive Creative Director
Sisältösuunnittelija / Content Strategist
Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Mediatoimisto / Media Agency