Arkisto

Fabpatch Vaatelaastari

2024 Hopeahuippu, Identiteetti

Idea FabPatchille (aiemmalta nimeltään Vaatelaastari) syntyi kahden perheenäidin pohtiessa, mitä tehdä vuorelle korjattavia vaatteita. Luotiin innovaatio, jolla ei vain korjata vaatetta helposti ja kestävästi – korjauspaikoilla vaate muuttuu uniikiksi tarinaksi eletystä elämästä ja koetuista seikkailuista. Laajennettuaan toimintaansa lastenvaatteiden korjaamisesta myös muille markkinoille, FabPatch etsi kumppania viemään brändinsä seuraavalle tasolle puhuttelemaan laajempaa kuluttajaryhmää. Uudistimme FabPatchin brändistrategian sekä visuaalisen identiteetin, luoden yrityksestä yhä vetovoimaisemman brändikumppanin ja kansainvälisesti uskottavan, vastuullisen kuluttamisen edelläkävijän. Long live the adventure!

The idea for FabPatch, formerly known as Vaatelaastari, was born when two mothers wondered what to do with the pile of clothes in need of repair. The result was an innovation that not only makes clothing repairs easy and sustainable – the patches turn the garment into a unique story of life lived and adventures experienced. Imperfections make our clothes perfect. As FabPatch expanded its focus from just repairing children's clothes to a broader market, the company looked for a partner to take its brand to the next level and appeal to a broader consumer group. We renewed FabPatch’s brand strategy and visual identity, transforming the brand into a more attractive brand partner and an internationally credible leader in responsible consumption. Long live the adventure!

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

Fabpatch Oy

Mainostoimisto

Kuudes

Art Director

Tony Eräpuro

Senior Designer

Tony Eräpuro

Strategi / Strategist

Matti Lehto

Copywriter

Matti Lehto

Projektijohtaja / Project Manager

Ida Thompson Coon, Veera Moilanen,

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client's Representative

Taija Sailio, Karri Jalkanen, Anne Jurvelin-Pummila, Jetta Liukkonen

Valokuvat / Photographs

Duotone