Finnair uudistaa koko visuaalisen ja palveluidentiteettinsä viime keväänä julkistetun Visio 2020 -suunnitelman mukaisesti. Finnairin tavoitteena on kasvaa Pohjolan ykköseksi sekä halutuimmaksi lentoyhtiöksi Aasian-liikenteessä. Finnairin ensisijainen kohderyhmä ovat Aasian ja Euroopan välillä liikkuvat työmatkustajat. Visuaalinen uudistus kattaa yritystunnuksen, lentokoneiden maalaukset ja matkustamoilmeen sekä virkapuvut ja palvelutilat. Yritysilmeen ajanmukaistaminen, yhtenäistäminen ja raikastaminen sekä design-perimä ovat ohjanneet Finnairin koko visuaalisen identiteetin uudistamista. Finnairin uusi yritystunnus on kehitetty nykyisestä tunnuksesta. Ilmeen sinivalkoisuus on säilytetty, mutta moderni yleisilme on aikaisempaa vaaleampi valkoisen ja hopean täydentäessä logon arvokasta tummansinistä. Finnairin nimilogo ja F-tunnus ovat vuosikymmenet toimineet yhdistelmänä, mutta uudistuksen myötä ne saavat dynaamisemman ja modernimman roolin omina elementteinään.
Tilaaja
Suunnittelutoimisto / Design Agency
Asiakkaan vastuuhenkilö / Clients Representative
Graafinen suunnittelija / Graphic Designer
Copywriter
Art Director
Projektinjohto / Project Management
Planner
Tuottaja / Producer
Designer
Graafinen viimeistelijä / Graphic Design Assistant
Ääni / Sound
Tuotantoyhtiö / Production House